Er markedsføringen mobil?

Etter noen år i bransjen, må jeg innrømme at jeg har fått en liten kjepphest. Ikke den største saken i verden, men du verden så irriterende det kan være. Det gjelder selve navnet, hva jeg faktisk jobber med. Jeg jobber med markedsføring på mobilen. Når man setter det sammen, blir det mobil markedsføring eller mobilmarkedsføring?

Vi driver for tiden og går gjennom nettsidene og fant raskt ut at vi måtte velge. Jobber vi med mobilmarkedsføring eller mobil markedsføring? Jeg gjorde som jeg pleier å gjøre når det er snakk om ordkløyving og gikk til min kjære bror og søkte råd. Han er som de fleste eksperter, håpløs på det meste her i verden, men ekstrem på det man kan. Definisjonene jeg fikk var (han klarer forøvrig sjelden å holde seg bare til tema):

-mobil markedsføring: en mann som rusler opp og ned gågata med reklameboards for en lokal restaurant. Ofte i slekt med restauranteieren.

-mobilføringsmarked: arbeidsmarkedet for kranførere som har fått høydeskrekk og truckførere som har fått seg en trøkk. Et ganske lite marked.

-markedsmobilføring: å gå med den nye mobilen lett synlig, gjerne slengende rundt halsen, for å vise den fram. Sees ofte på musikkfestivaler og på landsens markeder – herav navnet.

-mobilmarkeds føring: det å være bjellesau i mobiltelefonmarkedet. Brukes gjerne om en som skriver anmeldelser på så mange steder som mulig for å hausse opp den telefonen han er forelsket i i øyeblikket.

-mobilmarkedsføring: genialt.

Du driver ikke med mobil markedsføring. Du er ikke en sabb som subber rundt med reklameboards. Du driver heller ikke med markedsmobilføring. Dere holder på med mobilmarkedsføring, og det er en helt annen verden.

Say no more.

Legg igjen en kommentar

