Nye tiltak mot uønsket sms-reklame

Den andre store uønsket SMS-reklame saken i norske medier på få uker kommer akkurat i det bransjen er i ferd med å lansere nye tiltak for å stoppe dette. Torsdag 11.desember samlet sentrale deler av bransjen seg. Les mer om den videre prosessen her.



Mens vi arbeider med nye tiltak for å hindre uønsket mobilreklame, får vi en ny sak midt i fleisen. Les mer på E24.  At ikke folk kan forstå at slike saker kun skaper negativ oppmerksomhet. Ikke noe salg. Ikke noe positivt. Kun en skokk med sinte forbrukere. Det i seg selv burde være nok til at det ikke vil skje igjen. Men vi må allikevel iverksette noen tiltak.

Torsdag 11.desember hadde vi åpent møte i bransjen. Mange sentrale skikkelser var tilstede på bakgrunn av sist sak. Les mer om bakgrunnen. Vi kom fram til et par konkrete tiltak.

NORDMA har historisk et godt samarbeid Forbrukerombudet. I tiden som kommer, vil vi arbeide enda tettere og følge opp konkrete saker, lære opp annonsører samt ta større grep om leverandørene. Sentralt i hele arbeidet er bransjenormene for direktereklame på mobil.

Mer informasjon kommer.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s