Bransjenorm ute på høring – kom med innspill

Bransjenormen for mobilmarkedsføring er introdusert og ute på høring. 60 personer meldte seg på den aller første presentasjonen av de nye retningslinjene for bransjen. Mer enn forventa til hva som i utgangspunktet bare er en lovtekst og veldig gledelig. Mer overraskende var spørsmålene som kom etterpå.


Inkludert på seminaret var tre caser fra tre mobilmarkedsføringsfirmaer som skulle forklare og reklamer for korrekt markedsføring. Tre flotte caser med fargeslides og alle attributter du kan tenke deg ble presentert. Kreative hjerner har laget fancy presentasjoner for å fremme sitt budskap og firma. Nå skulle alle spørsmål bli forklart. Toppers!

Som seg hør og bør kom det spørsmål fra salen etter presentasjonen. Jeg gjengir:

Etter første case:”øøh…hva gjorde dere egentlig?” og ”hvordan jeg kan bruke mobilnummerne til kundene min?”
Etter andre case: ”så hva leverer dere?” og ”hvordan jeg kan bruke mobilnummerne til kundene min?”
Etter tredje case: ”Men hvordan jeg kan bruke mobilnummerne til kundene min?”

Jeg tar selvkritikk. Sterk selvkritikk. Jeg skjønner at det som opptar er hvordan den enkelte kan bruke det. Selvsagt er det det. Har jeg behov får å ringe til naboen, trenger jeg bare å vite hvoradn jeg gjør det, ikke om jeg kan rutes vi Tajikistan eller kunne sikre samtalen mot avlytting fra FBI. Jeg vil bare snakke. På lik linje med at alle i salen bare ville vite hvordan de kan kommunisere med sine kunder på mobilen.

Vi skal derfor utvikle superenkel FAQ for direktemarkedsføring på mobil. Kun et par enkle retningslinjer alle kan forstå og følge. Et lite ark med enkle svar. Men jeg vil gjerne ha masse dumme spørsmål fra masse smarte mennesker. – Hva må du vite når du skal sende mobilmeldinger til en mengde mennesker? Send innspill til geir@incent.no. Jeg lover å svare alt og lage superenkle retningslinjer som alle kan følge.

Forresten ..den nye bransjenormen ønsker vi også innspill på. Les den her

Legg igjen en kommentar

