Trend 4: Det er forventet med målbare resultater på mobilsatsningen (mobilmarkedsføringens megatrender 2011)

Den siste trenden er mer et resultat av de foregående trendene. Ved å introdusere en mobilstrategi i selskapet og tidlig definere målefaktorer, vil det bli lettere for mobilbyråene å utforme gode løsninger og måle faktisk resultat av satsningen.

I 2010 så vi at selskaper ikke ville legge for mye penger i mobilmarkedsføringen, men satse på enkeltprodukter. Det gjorde at leverandørene av mobile tjenester måtte levere på stramme budsjetter og fokusere på mer på løsningen enn strategien og resultatet.

2011 vil bringe de første gjennomførte mobilstrategiene og dermed målbare resultatene. Dersom du skal i gang med mobilmarkedsføring og arbeider med et anerkjent byrå, bør du i løpet av 2011 kunne stille krav til at effekt skal kunne måles og spores tilbake til investeringen. Vi har noen eksempler i bransjen på dette fra 2010, men dessverre alt for få. Jeg tror og håper 2011 vil endre dette. Jeg skal i alle fall gjøre mitt.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s