Trend 5: De første skikkelige mobilstrategiene legges (mobilmarkedsføringens megatrender 2011)

En av de største diskusjonene i 2010 og 2011 er diskusjonen om app vs site. Diskusjonen er enkel; jeg vil være synlig, men på hvilken måte? Mobilside, app, begge eller ingen?

Samtidig som denne diskusjonen har pågått har bedrift begynt å pøse ut apps for ulike formål. I skrivende stund er det lansert 315.000 iPhone apps og 241.000 Android apps.

I 2010 lanserte selskaper apps fordi de følte de måtte henge med. I 2011 vil selskapene tenke seg om og lansere tjenester fordi de er i tråd med deres mobilstrategi som igjen er i tråd med digitalstrategien.

Alt i starten av 2011 ser vi en klar økning i selskaper som ønsker en strategisk riktig bruk av mobilen i motsetning til å kaste seg på alt som er nytt. Jeg støtter denne tilnærmingen sterkt. Du skal ikke ta i bruk alle mobile tjenester. Det er for mange og kampen er for stor. Du skal bli best der du satser og satsningen skal lede til en målbar gevinst.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s