Slik kaster du bort penger på bannerannonsering på mobil

Annonse i dagens VG mobil.

Annonse på VG mobil 25.mai 2011

Landingsside for den samme kampanjen.

Landingsside OSL annonse i VG 25.mai 2011

Latskap, manglende kunnskap eller ønske om å kutte kostnader? Vet ikke. Men damn. Skal det være så vanskelig å forstå?

Skal du kjøpe mobilannonser – tilpass landingssiden! 

Mobil har ca 5 ganger klikkraten for mobilannonser. Men det betyr ikke at du skal glemme å lage tilpassede landingssider. Dessverre en vanlig feil. Det er for dumt å bruke penger på annonsering og glemme å gjøre noe for de som faktisk klikker på annonsen. Det er ikke rare tiden man gidder å surfe på hovedsiden til OSL.no fra mobil når man kommer fra en annonse på VG, gitt.

4 thoughts on “Slik kaster du bort penger på bannerannonsering på mobil

  1. Hei Geir

    Godt sett;-) kunne ikke være mer enig. Dette gjelder vel egentlig alle typer landingssider. De skal tilpasses både bruker og grensesnitt.

    Når det gjelder OSL.no – har du konkrete forslag til hvordan de skulle kunne fikse dette enkelt og med minimale kostnader? Dvs. få en grei ROI på investeringen.

    • Aloha,

      Kort spm, burde hatt en himla lang bloggpost som svar.

      Quick fix:
      – Kjøp en standard landingsside av oss. fra 15.000 kr. Burde være peanuts.

      For skikkelig fiks, burde jeg vite mer om strategien og de andre medieflatene de kjøper. Mobil må henge sammen med resten.
      Men definer hva som skal kommuniseres på mobil, hold deg til et incentiv til neste handling (klikk, sign-up, se video, få info ellerno) og tilpass landingssidene brukssitiuasjonen til brukeren når han er på mobil. Den er ikke det samme som på web. Mobilaviser leses ikke i samme situasjon som webaviser.

      puh. kortversjon av alt for langt informasjon.
      Oppsummert: Definer ønsket kundeløp på mobil og optimer for det.

  2. Tilbaketråkk: 3 viktige tips for landingssider på mobil « Mobilmarkedsføring og mobilreklame

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s