..også var det den mobilsiden

Den sisten trenden du må følge i 2012 og ut i 2013. For de andre, se her:
  1. Revurder forretningsmodellen din
  2. Fra kjøpe kunder til løse meg-her-nå
  3. Plattformuavhengig
  4. Ingen flere mobilstrategier

5. ….også var det den mobilsiden

Mobil har vært snakket om en del år nå. Det begynner faktisk å bli en del selskaper som har gjort sine gode erfaringer.  Jada, det er langt fra bra når nesten 90 % av Fortune 500 ikke har mobiltilpasset karrieresidene sine og himla mange av de største norske selskaper ikke har en hovedside på mobil.

Men jeg tror at mange selskaper har prøvd noe. En landingsside, en liten kampanje og kanskje vraket et mobilside-prosjekt fordi den ikke ble så kul som de trodde. I det minste har man hatt et par selgere som prøver å pushe noe mobilgreier. Det har vært en liten pain den mobilsiden. En kostnad og noe man ikke helt har tatt stilling til.

Nå må du gjøre noe med den mobilsiden.

Inn i 2013 vil vi få så store mobiltall at man vil måtte revurdere den mobile tilstedeværelsen. En eventuell gammel er bygget på noe greier som er rasket sammen for relativt lave budsjetter. Gjerne av et mobilselskap som ville få deg som kunde og komme inn på markedet. Nå er det på tide å revitalisere og få den opp og stå på nytt. Eller finne tilbake til de gamle folka som prøvde å selge deg noe greier for noen måneder eller uker siden.

Trend 5 er kanskje mest en følelse. Du tvinges til å gjøre et skikkelig valg for din mobilside.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s