Krogsveen tatt i løgn

Jeg skrev nylig om at Krogsveen hadde tilbudt meg 55.000 for å holde kjeft i forbindelse med deres opptreden i budrunde. (les saken her). Saken fikk veldig stor oppmerksomhet. Alle var er enige om at Krogsveen hadde begått en feil. Bortsett fra en. En Henrik skrev en kritisk kommentar på bloggen.

Jeg gjenkjenner øyeblikkelig Henrik som en fra Krogsveen og sier det er hyggelig at Krogsveen endelig gir lyd fra seg. Dette er hans respons:

Løgnen til fagansvarlig i Krogsveen blir avslørt av IP-adressen

Løgnen til fagansvarlig i Krogsveen blir avslørt av IP-adressen

Kort fortalt. Henrik sa han ikke kom fra Krogsveen. Men han løy. Etter jeg gjorde Henrik i Krogsveen oppmerksom på at jeg kunne bevise løgnen hans, hørte jeg ikke noe mer fra ham. (Dersom du vil se hele dialogen mellom Henrik og meg, se i dette kommentarfeltet.)

Krogsveen gjorde ingen forsøk på å beklage eller rydde opp

Tre dager senere hadde jeg fortsatt ikke hørt noe. Jeg tok derfor kontakt med Fagdirektør i Krogsveen for å høre hennes tanker. Dette var det korte, skriftlige svaret jeg fikk:

Offisielt svar fra Krogsveen

Offisielt svar fra Krogsveen

Dt er en del ting jeg stusser på i det offisielle svaret:

    • Krogsveen var åpenbart klar over løgnen.
    • Selv tre dager senere hadde verken Henrik eller Krogsveen tattt kontakt med meg.
    • Krogsveen verken beklager eller gjør noe forsøk på å rydde opp etter seg.
    • Krogsveen hevder Henrik er en megler. Henrik er fagansvarlig / salgskoordinator.
    • Krogsveen mener Henrik skulle stilt spørsmål til selskapet. Det vil si at jeg som forbruker ikke skal bli inkludert eller lyttet til.

Dessverre er denne oppførselen sammenfallende med min erfaring med  Krogsveen. Både meglere, advokater og administrasjon har alle utallige forsøk på bortforklaringer og gjort sitt ytterste for å få meg til å holde kjeft, gi opp og gi slipp på mine rettigheter. En god, gammeldags svart løgn fra en fagansvarlig hjelper ikke akkurat på inntrykket.

Dersom min opplevelse av Krogsveen er representativ for bransjen, er det virkelig på tide å gjøre noe. Vi kan ikke ha løgnere til å behandle den største enkeltinvesteringen vi gjør i livene våre.

Hva syns du jeg skal gjøre? Alle innspill og delinger tas i mot med stor takk.

/Geir

ps. Tusen takk til alle som spredte siste innlegg. Det er for deres skyld jeg fortsetter. Desto mer dere deler og kommenterer, desto sterkere stemme får jeg og saken.

..og siden det er bevist at Krogsveen leser her inne. Min dør står alltid åpen for alle i Krogsveen for ærlige og redelige diskusjoner. Alle andre også, forsåvidt. Bare å ta kontakt om det skulle være noe 🙂

5 thoughts on “Krogsveen tatt i løgn

  1. Tror forbrukerrådet kan ha noen gode råd til deg om dette, og kanskje til og med ta saken for deg😊

    Masse lykke til, dette er spennende!

  2. Er det ikke strengt tatt ulovlig å prøve å bestikke noen til å holde kjeft? Virker fryktelig shady i og med at de ikke kommer med noen ordentlig tilbakemelding…

Legg igjen en kommentar

